.

Saturday, April 30, 2011

Teško mi je bez porodice i crkve!

Vernici širom sveta su u nedelju slavili najveci i najveseliji praznik, Uskrs, a cestitku iz dalekog Hongkonga, na 8.562 kilometra od Beograda, sa balkona svog stana, uputio je svim našim citaocima - Mateja Kežman.

U opširnom razgovoru, nekadašnji golgeter PSV-a i Celsija, koji važi za velikog vernika, otkrio nam je s kim je docekao Uskrs, kao i to šta se sve našlo na trpezi.
- Pošto sam daleko sam od kuce i porodice, još ranije sam se pomirio sa tim da cu Uskrs docekati sam i to mi je teško palo. Doduše, nisam bio baš totalno usamljen jer mi je u posetu nedavno došao kum. Eto, bar sam imao sa kim da se kucam jajima - pocinje razgovor Mateja, koji trenutno trese mreže u dresu tamošnjeg kluba Saut Cajna.
- Poznato je da ste veliki vernik. Da li vam nedostaje pravoslavna crkva?

- Uff, još pitate... Znate, otkako sam u januaru stigao u Hongkong, tražio sam pravoslavnu crkvu kako bih mogao da idem na svete liturgije koje uticu na duhovni život. Nažalost, nisam uspeo u tome i žao mi je.
- Jeste li postili prethodnih dana?
- Poštujem ceo post u zadnjih desetak godina i strogo se pridržavam toga.
- Šta se našlo na trpezi za Uskrs?
- Moram da se pohvalim da sam dobar kuvar pošto sam, zbog prirode posla, cesto daleko od kuce. Za Uskrs je bilo i posnih i mrsnih dakonija, spremio sam jaja, bilo je ribe, mesa, mlecnih proizvoda... Jedino mi je krivo što ovde nisam pronašao pasulj, pa da napravim prebranac.
- Kakva je kineska hrana?
- Lakše sam se privikao nego što sam mislio. Kinezi imaju veliki izbor povrca i voca, jedu dosta pirinca i ribe, tako da nemam problema s ishranom.
- Snabdeva li vas porodica našim specijalitetima?
- Daleko je Hongkong od Srbije, pa mi niko osim supruge i ne dolazi u posetu, a samim tim izostaju naši specijaliteti sa menija. Ipak, ima ovde svega, tako da ne oskudevam ni u cemu.
- A šta je sa fudbalom, kako ste se navikli na promenu sredine?
- Kao profesionalcu, ne mi pada teško to što cesto menjam zemlje i klubove. Doduše, cim se u maju završi prvenstvo, vracam se na evropsko tlo.
- Da li to znaci da napuštate Hongkong i Saut Cajnu?
- Zasad je sigurno da dolazim na jedan duži, zasluženi odmor. Imam raznih ponuda, a najzanimljivije su one koje stižu iz americke MLS lige. Videcemo šta ce biti - zakljucio je Kežman.

Mateja nam je otkrio da se svaki dan moli u svom domu u Hongkongu.
- Iako ovde nemam crkvu i moj duhovnik je daleko od mene, molim se svako jutro i vece. Na taj nacin jacam svoj duh i lakše izlazim na kraj s mnogobrojnim iskušenjima koje nosi život - istice on.

Na pitanje da li prati reprezentaciju i veruje li da Srbija posle niza bledih partija u kvalifikacijama može da se nada plasmanu na Evropsko prvenstvo u Ukrajini i Poljskoj 2012. godine, Kežman je rekao:
- Nalazimo se u izuzetno teškoj situaciji, ali još ništa nije gotovo jer imamo odlicne igrace. Takode, vidim da se u srpskom fudbalu poteže dosta škakljivih tema i da je celokupna situacija jako loša, a to me uopšte ne cudi jer su godinama unazad isti ljudi na funkcijama. Dok oni ne odu, nece nam biti bolje.

Hongkong je specijalna administrativna regija Narodne Republike Kine. Nalazi se na jugoistocnom delu najmnogoljudnije zemlje na planeti i ima cak sedam miliona stanovnika na površini od samo 1.092 kilometra kvadratna. Okružen je deltom Biserne reke i Južnim kineskim morem, a poznat je pre svega po arhitekturi solitera i velikoj luci. Hongkong je takode jedno od najgušce naseljenih podrucja na planeti.

Na našu inicijativu Kežman je prokomentarisao sraman ucinak Fernanda Toresa u dresu Celsija. Naime, Španac je tek posle 15 sati uspeo da postigne gol za „plavce“, a Kežman, koji je bio u slicnoj situaciji na „Stamfordu“ pre šest godina, kaže da nije ni sumnjao u „el ninja“.
- Secam se da je i meni bilo potrebno dosta vremena da upišem prvenac. Bilo je to iz penala na 13. mecu. Jednostavno, pritisak na Ostrvu je ogroman i jako je teško nositi se sa njim. Ne sumnjam u kvalitete mog prijatelja Toresa, s kojim sam igrao u Atletiku. Sada, kada je dao gol, na dobrom je putu da ponovo bude onaj stari, ipak je on vrhunski napadac - hvali Kežman kolegu.


No comments:

Post a Comment